• Om avdelingen

Forsvarets seniorforbund avdeling Kongsberg ( FSFKBG ) er en av 38 avdelinger i Forsvarets seniorforbund. Vi er en partipolitisk uavhengig interesseorganisasjon, for og av pensjonister. FSFKBG har pr dato 66 medlemmer hovedsakelig med bakgrunn fra tjeneste i Forsvaret.

• Historikk

Forsvarets seniorforbund avdeling Kongsberg ( FSFKBG ) ble stiftet på Gamle badet i Kongsberg 15. januar 1985 under navnet Forsvarets pensjonistforening Kongsberg. På landsmøte i 2011 ble det vedtatt navneendring fra Forsvarets pensjonistforbund til Forsvarets seniorforbund. Vår forening fikk navnet Forsvarets seniorforbund avdeling Kongsberg med oppdaterte og godkjente vedtekter.

• Naboavdelinger

Avdeling Kongsberg inngår i FSF-Region 5. (Akershus og Buskerud). Vi samarbeider på flere plan med 6 andre avdelinger i Regionen.

• FSFs Regioninndeling

FSF Regioner er et geografisk begrenset område for en samling av avdelinger.

• Lenker

På denne siden vil du finne lenker til organisasjoner, foreninger og offentlige etater som vi tror kan være nyttig.